Dwa słowa o nas

Moje zdjęcie
Jesteśmy grupą młodych ludzi chcącą podzielić się z wami naszą pasją do gotowania. Mamy nadzieję, że przypadną wam do gustu nasze przepisy i pozwolą wam czerpać natchnienie do własnych kulinarnych podróży. e-mail lartedelcibo@gmail.com
L'arte del cibo. Obsługiwane przez usługę Blogger.

Translate

Maggi

Speedcook

Winiary

Top Blogi

Durszlak

Durszlak.pl

Mikser Kulinarny

Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów

środa, 30 stycznia 2013

Sernik na zimno - Speedcook

Do dzisiejszego postu zainspirował mnie zeszyt z przepisami kulinarnymi mojej mamy. Zeszyt ten liczy sobie 42 lata, w latach 70 stanowił on swego rodzaju "blog kulinarny". Wielka szkoda, że obecnie odchodzi się od takich form spisywania receptur kulinarnych. Jednak z drugiej strony jesteśmy szczęśliwymi posiadaczami internetu, który umożliwia nam dzielenie się naszymi doświadczeniami w kuchni. I tak, dzisiaj podzielę się z Wami przepisem sernika na zimno, który wykonałam błyskawicznie przy pomocy robota kuchennego Speedcook. Kucharzenie sprawia mi wielką przyjemność, jednak są pewne czynności, których  nie lubię robić. Do takich czynności należy ucieranie margaryny z cukrem i żółtkami, ponieważ najzwyczajniej w świecie boli mnie od tego ręka ;-). Ze Speedcook-iem zajęło mi to 1 minutę. Speedcook w porównaniu do mnie nie zostawiał grudek w masie, a i moja ręka ma się dobrze ;-). Nadmienię jeszcze tylko, że cała masa była bajecznie gładka i puszysta. Speedcook dziękuję, że istniejesz! 

Potrzebujemy:
  • Robot kuchenny Speedcook
  • Serek homogenizowany waniliowy 80 dag 
  • 1/2 kostka margaryny
  • 4 żółtka
  • z 1 białka piana 
  • 1 szklanka cukru pudru
  • 3 opakowania galaretki, 1 opakowanie- do masy , 2 opakowania- do zalania sernika 
  • 6 łyżeczek żelatyny 
  • 1 szklanka mleka 
Margarynę, żółtka, cukier utrzyj za pomocą robota kuchennego Speedcook (obroty 3, czas 1 minuta). Następnie dodaj serek homogenizowany (obroty 3, czas 15 sekund). Żelatynę rozpuść w szklance gorącego mleka, dodaj do utartej masy. Na koniec wrzuć pokrojoną w kostkę galaretę i ubitą pianę , uruchom robot kuchenny (obroty 3, czas 5 sekund). Masę przelej do tortownicy i wstaw do lodówki, by stężała. Ułóż na serniku owoce, zalej letnią galaretą i odstaw do lodówki na około godzinę.  Smacznego!










SMACZNEGO!!!

2 komentarze:

  1. Bardzo ładny serniczek :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzięki za super przepis, muszę go przetestować w weekend. też posiadam speedcooka :) jest niezastąpiony!

    OdpowiedzUsuń